10oct.

Comunicat de rebuig i condemna a la violència feixista

Ahir a les 18 hores estava concovada una manifestació amb el lema SÍ AL VALENCIÀ. Una manifestació autoritzada per la Delegació de Govern, tal i com com s’ha estat fent els últims 40 anys, per reivindicar de forma pacífica i festiva, l’ús de la nostra llengua com un espai de trobada, diàleg i consens.

Com ja sabeu no va poder ser així. A la mateixa hora, en el mateix lloc i sense cap autorització de les autoritats, es van concentrar uns centenars de feixistes que amb agressions, insults, vexacions i molt d’odi, intentaren boicotejar l’acte. No ho aconseguiren, però sí que provocaren lesions a alguns manifestants, malestar i por a famílies senceres i convertiren la nostra diada festiva en un dia molt trist.

Tot això va ocòrrer a una ciutat europea en un estat democràtic i sense que la policia fera cap detenció ni identificara als agressors. Aquests actuaren amb total impunitat.

Des de l’Escola La Masia volem transmetre el nostre rebuig i condemna als actes violents ocorreguts ahir a la ciutat de València. L’ús de la violència és inadmissible i mai no pot servir com argument per defensar cap ideologia.

Per aquest motiu volem recordar quina és la nostra missió com a escola: Dur endavant un projecte educatiu, viable, de qualitat, viu i dinàmic ; capaç de formar bones persones felices, lliures i crítiques. Un projecte que treballa per enfortir el moviment civil i aconseguir una societat valenciana, justa, solidària, pacifista, democràtica i sostenible.